Izabela Mandoiu – antreprenor, designer, iubitoare de tradițional

Îmi face deosebită plăcere să o am ca invitată azi pe Izabela Mândoiu – designer și iubitoare de tradițional și frumos. Creațiile ei mi-au atras atenția de mult timp, așa că mi-am luat inima în dinți și am ales să o cunosc și să îi propun acest interviu din secțiunea MADE IN RO:

Izabela face parte din categoria femeilor puternice, care luptă pentru visul lor și care ajung întotdeauna acolo unde își doresc. Puțină inspirație ne poate duce departe, însă, întotdeauna asociată cu multă muncă, ambiție și nopți nedormite (antreprenorii înțeleg perfect despre ce vorbesc).

Viziunea Izabelei este una diferită ce îmbină tradiționalul cu modernul, o îmbinare reușită și de un real bun-gust. Materialele și atenția pe care o dă articolelor semnate cu numele ei sunt deosebite, calitate acestora fiind incontestabilă.

Personal, m-am îndrogostit de rochiile tip ie și de bluzele tip ie cu paiete și aplicații deosebit de atente și migăloase. O astfel de creație este o operă de artă, una ce poate fi transmisă de la o generație la alta.

 

INTERVIU IZABELA MANDOIU

Ce te-a făcut să alegi îmbinarea dintre tradițional și modern în creațiile tale?

 

Tradiționalismul a pus amprenta asupra copilăriei mele. Am crescut la sat, în Albeștii de Muscel. Acolo m-am îndrăgostit de țesăturile românești pentru totdeauna.

Am ales această îmbinare, între tradițional și modern, analizând piața. Nu toate femeile știu când, cum, cu ce anume să poarte piese vestimentare tradiționale. De aceea, bluzele tip ie și rochiile cu inserții și broderii tradiționale sunt la mare căutare. Ele reprezintă un statement al valorilor purtătoarei și se pot purta mult mai ușor decât o ie argeșeană cu paiete și mărgele, potrivită unui eveniment.

Creez 2 linii de altfel, una cu tradițional și una axată pe modern, pentru că există cerere pentru ambele și vrem să ne dezvoltăm, nu să rămânem exclusiv pe nișa tradițională.

 Cât timp trebuie alocat pentru realizarea unei piese vestimentare?

O piesă vestimentară simplă se realizează în aproximativ 3 ore, dacă avem materialul pe stoc, însă o ie se coase în 4 sau 5 săptămâni. Ia cu specific argeșean, pe care o creăm cu ajutorul femeilor colaboratoare de la sat, este, într-adevăr o comoară vestimentară, acea piesă pe care o mamă o lasă fiicei sale, o amintire care va dăinui peste ani. În decembrie am spus povestea iei contemporane și am descris drumul iei de la sat pe podium, tocmai pentru că ne dorim să se conștientizeze toată munca ce stă în spatele unui produs cusut manual, respectiv ia tradițională.

Cum este să fii creator vestimentar în Romania?

Un cumul de gânduri îmi trec prin cap cu privire la acest aspect. Este ca o plimbare într-un roller coaster cu dificultate 10 din 10. Nu știi niciodată ce mișcare bruscă pregătește statul, cum se va plia business-ului tău și ce urmări vor fi. Mâna de lucru este iarăși un subiect controversat. Femei care vor să coasă sunt din ce în ce mai puține, croitoresele bune sunt greu de găsit, însă consider că, momentan, am reușit să încheg o echipă cu care construiesc tot ce înseamnă Povești Țesute Cu Valori.

Noi, creatorii vestimentari din România, avem un plus: o comoară națională a simbolurilor tradiționale și mă bucură că acestea devin cunoscute la nivel internațional.

Publicul, în special cel din afara Bucureștiului încă are nevoie de informare, pentru a înțelege plusurile unei colecții mici, unicitatea unei piese vestimentare create la comandă, dar cred că, prin inițiative ale media online, acest lucru este posibil.

Ce colecție ți-a dat cea mai mare bătaie de cap?

Colecția pregătită pentru Pure London a fost cea care mi-a dat mari emoții, știam cum vreau să fie totul, de la piese la accesorii, până la ședința foto. Și a ieșit. Am denumit-o Motive de Fericire, făcând o corelație cu motivele tradiționale care reprezintă elementul central al colecției.

A fost greu tocmai pentru că trebuia să ne încadrăm în timp. Și este dificil să mobilizezi atât de multe persoane care să coasă întocmai cum visezi tu modelele, cu materialele cumpărate și trimise, pe coloristica dorită, în timp util. Dar am reușit și am avut feedback pozitiv la Pure London – ediția iulie 2017.

Interesant a fost styling-ul celor de acolo, care au asociat piesele noastre, de inspirație tradițional românească, cu accesorii asiatice, ceea ce demonstrează cât de multe variante stilistice există pentru aceste creații vestimentare. Cele mai vehiculate fotografii de la această ediție, momentul de catwalk, au inclus piesele noastre și asta mă bucură nespus.

 

Creațiile tale sunt rezultatul unei inspirații spontane sau unei gândiri elaborate?

Cu privire la rezultatele creației, un lucru este cert: este multă muncă în spate. Partea de cercetare: ce trend-uri se anunță, ce coloristică se va căuta în următorul sezon, ce piese au mers mai bine, ce vrei să aduci nou, ce cere piața și ce elemente supriză vrei să integrezi, ce poți găsi pe piața de materiale din ceea ce visezi, toate sunt aspecte de luat în calcul. Pe moment iei decizii legate de lungimi, de modelele aplicațiilor, dar nimic mai mult.

 

Urmărești bloguri de fashion sau street style din România sau din afară? Dacă da, ai o preferată?

Urmăresc constant BusinessOfFashion, pentru că primesc newsletter-ul, dar, mai mult de atât, recunosc, doar când îmi atrage atenția ceva anume pe Facebook în puținul timp liber pe care îl am.

Știu că în spatele blog-urilor de fashion sunt campanii de PR, nu neapărat o specializare a fetelor cu privire la industria fashion. Este bine că tinerele au ce să citească, de unde să se inspire, doar că este nevoie de mai mult pentru ca buy-erii cu putere financiară să citească blog-urile. Altfel spus, trebuie să fii un real Key Opinion Leader pe fashion pentru a avea opinii cu adevărat pertinente și statut de influencer.

 

Ce sfat ai da unui tânăr aspirant?

Îmi place să cred că toți tinerii au aspirații, nu contează domeniul la care visează, sau de care s-au apucat. Eu îi sfătuiesc să aibă răbdare, să analizeze foarte bine piața înainte de a începe ceva anume, să ceară feedback mereu și să fie perseverenți. Nu contează de câte ori cazi, ci de câte ori ai puterea să te ridici și să continui, până când vei conștientiza că visul tău a devenit o realitate.

 

5 Intrebări scurte și la obiect

Brand de lenjerie intimă preferat?

Îmi place tare mult ce face Raluca Braniște cu brand-ul Ukiscreator.

 Accesoriul preferat?

Zâmbetul este, în opinia mea, cel mai frumos accesoriu.

3 lucruri indispensabile, ce nu pot lipsi din geanta ta ?

Telefonul, rujul, cărțile de vizită.

Parfumul preferat

Cel al soțului meu.

Rochie sau blugi + t-shirt?

Blugi și t-shirt, dar să fie tricou cu proverb românesc din colecția mea.

ROCHIE REALIZATĂ DIN BLUGI + IE RECONDIȚIONATĂ

O rochie modernă cu accente tradiționale, deosebită și foarte comodă. Partea de jos este realizată din blugi (I am a jeans lover)

CATRINȚĂ TRADITIONAL ROMANEASCĂ

Țesută în război, veche de peste 20 de ani, recondiționată. Pune în valoare orice ținută.

VESTĂ BLANĂ ECOLOGICĂ

Alegerea perfectă pentru sezonul rece.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *