9 metode prin care tratezi retenţia de apă

retenția-de-apă-diuretice-lichide

  Apa este un lichid vital în buna funcționare a organismului, fiind prezent în toate funcțiile importante, de digestie, circulație, excreție și altele.  În organism, apa este găsită atât intracelular cât și în exteriorul celulelor. Aceasta face parte și din componența sângelui care ține oxigenul în structura sa și nutrienții astfel încât aceștia să fie asimilați de organe, oase și muschi.Consumul de apa Pharma News

  Pentru a menține la un nivel normal hidratarea în corp, organismul secretă prostanglandine și diverși hormoni. Retenția de apă se va găsi în organe sau în țesuturi și se întâlnește în special în zona picioarelor, gleznelor, genunchiului sau a mâinilor.

  Retenția de lichide poate fi un semnal de alarmă din partea organismului. Primii pot fi afectaţi rinichii, inima sau ficatul, datorită drenării deficitare a sângelui, alergiilor de sezon, disfuncțiilor ale glandei tiroide sau dereglări hormonale.

  În cazul în care retenția din organismul tău nu apare în baza unei anumite disfuncții, cauzele sunt: deshidratarea, alimentația bogată în sare sau sedentarismul – poți încerca sfaturile de mai jos.

Iată cele 9 metode de a scădea retenția de apă:

1.Administrează suplimente alimentare cu efect diuretic

  Suplimentele alimentare te pot ajuta să elimini surplusul de apă din organism. Unul dintre aceste suplimente este Apuretin (aprox. 26 ron) având în componența sa Urzică, Afine, Zinc și Oțet de mere. Urzica ajută la diureză, oțetul de mere la scăderea în greutate, iar afinele și zincul ajută la protejarea celulelor și țesuturilor de stresul oxidativ având rol de antioxidant.

Un alt supliment alimentar (mai ieftin) pe care îl poți folosi este Diuretic de la Fares (aprox. 15 ron) , aceste comprimate conțin Troscot, Pir, Traista ciobanului, Mesteacăn și Sulfină. Toate acestea au efect diuretic, remineralizant, vasodilatator sau dezinfectant urinar.

2.Încearcă să consumi cât mai multe fructe și legume care conțin Potasiu

  Potasiul este un mineral care este necesar menținerii echilibrului fluidelor din sange, alături de nodiu și calciu.

  Poți administra suplimente alimentare care să conțină minerale sau poți alege varianta mai sănătoasă, consumul de legume și fructe te poate ajuta. Astfel, consumă somon, fasole albă, banane, ciuperci sau avocado (peferatul meu).

3.Consumă cât mai puțină sare

  Sodiul se leagă de apă în organism și ajută la menținerea echilibrului fluidelor intra și extracelular. În cazul în care consumi sodiu într-o cantitate mai mare, corpul tău poate reține apă. Alimentele procesate sunt o sursă constantă și însemnată de sodiu.

  Cercetările arată că nivele mari de sodiu din corp duc la retenția de. Poți afla mai multe accesând http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6823962.

  Un studiu care a subliniat faptul că, concentrația mare de sodiu din organism nu este neapărat legată de retenția de apă ci acest lucru depinde doar de organismul fiecarui om. Studiul poate fi citit la http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10751219.

4.Îmbunătăţeşte nivelul de Magneziu din organism

  Magneziu ajută la buna funcționare a organelor și a creierului. Oricâte legume și fructe vei consuma nu vei avea niciodată prea mult. Îl poti asimila dacă consumi migdale, spanac, somon, avocado, quinoa, ciocolată neagră sau semințe de dovleac. Un studiu a demonstrat că o cantitate de 200 mg de Mg/zi va reduce retenția de apă mai ales la persoanele cu sindromul premenstrual. Studiul îl poți regăsi : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9861593

5.Vitamina B6

  În general vitaminele din complexul B-urilor ajută la formarea celulelor roșii din organism și servesc la buna funcționare a multor organe.  Consumul regulat de vitamina B6 va duce la eliminarea surplusului de apă din organism. Surse de Vitamina B6 din natură cartofi, banane, carne.

6.Păpădia

  Păpădia este floarea copilariei noastre iar aceasta are un gust puternic amar și un efect diuretic eficient. Diureticele vor ajuta cu siguranță eliminarea apei din organism. S-a realizat chiar un studiu în care 17 voluntari au mancat la fiecare masa a zile (dimineață, prânz, seară) frunze de păpădie, câteva zile. Au monitorizat cantitatea de lichid care s-a eliminat și s-a observat o cantitate de lichid mai mare eliminată prin urină. Poti citi studiul http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19678785

7.Ceaiurile diuretice

  Consumul acestora o perioadă de timp te va ajuta să elimini apa din organism. Plantele cu efect diuretic sunt mătasea de porumb, păpădia, cozi de cireșe sau coada calului. Ai nevoie de 2 lingurițe de plantă vrac, apă fierbinte și un recipient în care îl poți lăsa la infuzat 5-7 minute. Poți consuma până la 2 căni pe zi însă nu se recomandă să fie pe o perioadă nedeterminată această administrare.

8.Consumă multe lichide

  Pentru a elimina toxinele din organism care au dus la această retenție de apă trebuie să bei minim 2 l de apă pe zi. Îl poți consuma sub forma de ceai așa cum am explicat la punctul anterior sau pur și simplu apă plată. Te vei simți mult mai sănătos iar probema ta va dispărea cu siguranță

9.Renunță la sedentarismul și scoate-ți picioarele la alergat

  Exercițiile fizice și efortul te vor ajuta să pui sângele în mișcare, să elimini toxinele și îți vor da energie.

 

Cu drag, laugh

Andreea  

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *