Sănătatea ochilor tăi stă în obiceiurile tale

 Vederea poate fi influențată în sens negativ de folosirea calculatorului zilnic, mai multe de 7 h și nu spun eu asta ci numeroasele studii care au avut loc în intreaga lume.

Aproximativ 70% din populația globului suferă de vedere încețoșată, dureri de cap sau tensiune intra-oculară din cauză că petrec mai multe ore în fața calculatorului aceste lucruri apar din cauza focalizării ochiului care în cele din urma obosește și ajută să apară aceste „reactii adverse “ care, în timp se pot transforma într-o problema reală a utilizatorului.

FarmacistuldeServiciu.ro iți oferă 10 sfaturi pentru a iți proteja ochii, încearcă să le pui în aplicare și ai să observi înbunătățiri atât ale stării tale psihice cât și o îmbunătățire a capacității vizuale.

1. Exersează-ți privirea să nu obosească repede

Încearcă să te focusezi pe un obiect la distanță de calculator la fiecare 20 de minute. Focusarea trebuie să fie mai mult de 20 de secunde, însă te va ajuta enorm pentru sănătatea ochilor tăi, aceștia nu vor mai obosi atât de repede. Un alt execitiu, pe care însă, îl poți face acasă, este să încerci să iți concentrezi privirea asupra unui obiect la distanță timp de 15 secunde iar apoi pe un obiect mai apropiat de tine același interval de timp. Această alternare trebuie făcuta în jur de 10 ori. Nu uita în timpul exercițiilor să clipești des.

2. Schimbă mărimea textului și culoarea

Pentru a reuși să eviți suprasolicitarea ochilor, textul trebuie să fie negru pe alb iar mărimea trebuie să fie de 3 ori mai mică decât mărimea normală pe care o poți citi, într-o carte, de exemplu. Ajustarea mărimii textului se poate face atât în Internet Explorer,Chrome sau Firefox, în Email sau se poate ajusta și din telefon. Aceasta cu siguranță nu va constitui un impediment pentru tine.

3. Poziționarea corectă a dispozitivelor

Ultimele studii dezvăluie faptul că un smart-phone pentru a nu obosi vederea trebuie ținut la nivelul brațelor sau sub nivelul bărbiei, astfel lumina are un unghi favorabil care nu va obosi ochiul și care îl va proteja împotriva apariției tensiunii oculare. În cazul calculatorului, poziționarea la un unghi de 20-30 de grade este perfectă. Un unghi de 20 de grade, va asigura hidratarea ochiului și protecția deoarece pleoapa va acoperi mai mult din globul ocular.

4. Clipește des!

De ce?

Astfel se previne senzația de uscăciune sau iritare la nivelul ochiului. Pentru evitarea apariției senzației de uscăciune, încercați să faceți exercițiul explicat mai sus, încercați să focalizați un obiect de la distanță timp de 20 de secunde la fiecare 20 de minute, sau cât de des va permite timpul.

Dacă însă, senzația de uscăciune sau de corp străin s-a instalat deja, poți apela la sfatul farmacistului sau al medicului oftalmolog.

Eu recomand administrarea de picături de “lacrimi artificiale”:

Tears Naturele (aprox. 30 RON), Lacrisifi (aprox. 26 RON), Hypromeloză (aprox. 15 RON) – administrarea se face 1 picatură de 3 ori/ zi în ambii ochi. Acestea va lubrifia și va calma ochiul.

5. Regleaza-ți setările de luminozitate ale calculatoruluisanatatea_ochilor_tai

Acestea se realizează în funcție de lumina din camera de lucru, în cazul în care este luminozitate în cameră, poți crește luminozitatea ecranului calculatorului însă, dacă camera este întunecată, luminozitatea trebuie să fie setată mai jos pentru a nu afecta vederea.

Ca și test, uită-te la albul paginii de pe blog, în cazul în care ochiul tău o percepe ca o sursă de lumină, acesta este un semn clar ca luminozitatea calcultorului tău este mult prea mare. Dacă însă ți se pare gri sau plictisitoare, acesta este un semn că este mult prea întunecată.

6. Pauzele lungi și dese, cheia marilor succese!

Pauzele nu trebuie să fie lungi, așa cum spune vechiul proverb, o pauză de 2 -3 minute luată la 1 h, te va ajuta să scapi de durerile de spate, de cap, de senzația de uscăciune sau iritare a ochiului. În timpul acestor 3 minute este recomandată ridicarea de pe scaun și o plimbare scurtă, sau iți poți întinde picioarele, brațele și spatele. Aceste pauze nu iți vor influența productivitatea, ba din contră.

7. Poartă ochelari speciali pentru calculator

Medicul oftalmolog vă poate recomanda o astfel de pereche de ochelari care vă va ajuta să mențineți sănătatea ochilor duneavoastră! Ochelarii de lectură nu vă pot ajuta în această situație.

8. Lipsa din organism a substanțelor vitale pentru sănătatea ochilor tăi

Cu toții cunoaștem că Luteina ajută la buna funcționare a vederii și a sănătății ochilor, însă și alte substanțe sunt importante cum ar fi: zeaxantina (aflată în mod normal în structura retinei), Ginkgo Biloba (ajută circulația sanguină spre retină), Vitamina A – este foarte importantă mai ales la trecerea dintr-o încăpare luminoasă în una întunecată iar deficitul acesteia duce la scăderea vederii la întuneric, Vitamina E – un antioxidant puternic.

Dintre toate aceste substanțe, cea mai importanta nu a fost enumerată încă, iar aceasta este Vitamina C. Așa cum știm, este un puternic antioxidant, însă o noutate pentru voi este că, singurul organ în care concentrația de Vitamina C se găsește de 2 sau chiar și 3 ori mai mult este…. Cristalinul.

Astfel, această vitamină ajută și la pevenția apariției cataractei.

Suplimente alimentare care te poate ajuta pentru sănătatea ochilor tăi:

Doppel Hertz Vizual Extra zi + noapte x 30 cp (conține afine, luteină și zeaxantina) – preț aprox. 30 RON

Secom Lutein Eye x 30 cp (Luteină, Afine, Spanac, Zeaxantină, Rozmarin și amestec Lutein Eye) – aprox. 121 RON

Cosmopharm Vizual Forte x 30 cp (Luteină, Vitamina A, C, E, Afine, Cu și Zn) – aprox. 27 RON

Vitalux PLUS x 84 cp (Luteină, DHA, Omega 3, Zinc, Cupru, Vitamina C și E) – aprox 90 RON

9. Administrează picături de ochi atunci când simți că ai ochii uscați sau senzație de corp străin

Când apar aceste simptome, trebuiesc administrate picături de ochi care să lubrifieze dar să și calmeze ochiul. Nu lăsa ca situația să se agraveze.

Poți opta pentru picături de ochi iar administrarea se face 1 picătură de 3 ori pe zi, în ambii ochi.

Prețurile sunt diferite: Poți administra Optiserum care se găsește la monodoze și o monodoză ajunge până la maxim 2 RON . Administrarea se face până la 3 – 5 zile

Systane – 1 picături de 3 ori /zi – aprox. 25 RON  + celelalte picături enumerate mai sus.

10. Consumă produse naturale care conțin vitamine pentru întărirea sănătății ochilor tăi

Pe primul loc, așa cum știm cu toții, este morcovul, bogat în Vitamina A, C, E și PP care ajută la (fortifierea capilarelor) și caroteinoide + minerale (Fe, K, Ca, P,Mg, Cu).

Afinele sau coacăzele: conțin vitamin A, C, E, PP care contribuie la îmbunătățirea acuității vizuale și deasemenea pot ajuta în prevenția miopiei.

Cătina: are un conținut mare de vitamina A dar și vitamin E, F, D, K, PP și C. Toate acestea ajută la regenerarea și hrănirea ochilor.

Spanacul: puțini știu că spanacul poate ajuta în prevenția apariției cataractei datorită proprietăților sale antioxidante.

Pătrunjelul: Bogant în Vitamina C și A ajută ochiul și îi protejează vasele de sânge.

Ține cont de sfaturile farmacistuluideserviciu.ro și sănătatea ochilor tăi nu va avea de suferit. E și păcat să piezi atâtea lucruri frumoase care sunt în jurul tău cum ar fi frumusețea unui apus, cititul unei cărți fără dureri de cap sau vizionarea unui film fără ajustarea subtitrării. Sunt lucruri care se pot rezolva, nu sunt grave, dar de ce sa fie nevoie de ele când tot ce trebuie să facem este să avem puțină grijă de noi și de corpul nostru?

 

Vă doresc o zi excelentă,

Cu drag,

Andreea 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *