Oul: Top 8 beneficii pentru sănătatea ta

beneficii ale oului

  Când te gândești la Sărbătorile Pascale, involuntar te gândești la poate cel mai cunoscut simbol al acestei perioade: oul. Datina spune că acestea sunt vopsite în roșu, precum sângele Mântuitorului, iar masa din prima zi de Paște începe neapărat cu ciocnitul ouălor.tratament oua

  Prin urmare, o recapitulare, respectiv o împrospătare a memoriei “colective” vizavi de beneficiile certe pe care oul le are asupra sănătății, este bine-venită.

Informații cheie despre ou

  Oul este unul din puținele alimente care conține proteine complete, mai exact are în componența sa proporții corespunzătoare ale tuturor celor 8 aminoacizi esențiali, de care organismul are nevoie. Acestea sunt:farmacistul de serviciu Tratament oua

  • Fenilalanina
  • Lizina
  • Leucina
  • Izoleucina
  • Metionina
  • Treonina
  • Triptofanul
  • Valina

  Să nu uităm de aportul de vitamine și minerale adus de acest aliment: Vitaminele A, B12, D, E, acid folic, seleniu.    

  Oul are o reputație mai puțin bună datorită conținutului ridicat de colesterol din gălbenuș. Cu toate acestea, colesterolul din ou nu crește în mod semnificativ nivelul de colesterol “rău” ( LDL) din organism . Acestea nu ar trebui să aibă efecte nocive asupra sănătății noastre, dacă le consumăm cu moderație. În caz că suferitți de boli cardiovasculare, consumați două – trei gălbenușuri pe săptămână.

Top 8 beneficii

      1.Stimulează activitatea cerebrală

  Acest super aliment este bogat în acizi grași, cum ar fi omega3, vitaminele D și B12, iar aceste vitamine și acizi grași ajută creierul nostru să funcționeze optim. Să nu uităm de Vitamina B7, denumită și colina. Aceasta are un rol important în creșterea capacității noastre de a memora și este una din puținele substanțe care reușeste să protejeze encefalul de variațiile bruște ale dietei de zi cu zi. Unele studii au demonstrat că lipsa acestui nutrient( vitamina B12 ) poate duce la o micșorare a crierului, iar apoi la Alzheimer, poate și demență.

Un ou poate conține aproximativ 1.11 mcg de vitamina B12 , care este aproximativ 1/5 din aportul zilnic necesar al fiecăruia dintre noi.

     2. Ajută la menținerea greutății normale

  Dintr-un mic dejun gătit ca la carte nu trebuie să lipsească oul. Această “tradiție” de a consuma un ou dimineața ajută la menținerea indecelui de masă corporală în valori optime deoarece, pe lăngă aportul de energie îți oferă senzația de “plin”. Proteinele din ouă oferă energie susținuta și nu duce la o creștere a nivelului de zahăr din sânge.

     3. Sprijină sănătatea ochilor 

  “Vinovate” de aceste beneficii sunt luteina și zeaxantina. Aceste două carotenoide au un efect benefic în prevenirea degenerescenței maculare și reduce riscul de cataractă.  Efectele antioxidante ale acestor compuși mențin retina sănătoasă, protejează ochii de redicalii liberi și de radiațiile ultraviolete ale soarelui. S-a demonstrat că luteina se absoare mai bine din ou, ea fiind prezentă și în frunzele verzi din legume.

    4. Facilitează creșterea masei musculare

  Este cunoscut, (mai ales printre persoanele care merg la sală) că oul este un aliment excelent pentru contruirea masei musculare, datorită conținutului bogat în proteine, considerate cele mai importante substanțe în definirea mușchilor. Albușul din ou are în componență o proteină denumită albumina, care facilitează absorbția proteinelor de către organism și implicit ajută și mușchii să crescă.

    5. Păstreză părul și unghiile sănătoase

  Părul și unchiile sunt compuse din proteine, iar acestea se “împacă” excelent cu proteinle din ou. Măștile de par sunt o soluție bună dacă doriți ca parul să-și recapete strălucirea sau dacă dorești să crească mai repede.

  Mască din ou: se amestecă ulei de măsline cu un ou crud, se aplică pe toată lungimea firului de păr, ca apoi  se acoperă capul cu o betiță de duș. Se lasă masca aplicată 30 de minute, iar apoi se spală cu șampon. Folosește masca de 2-3 pe lună.

    6. O sarcină sănătoasă

  Ouăle sunt considerate un mare ajutor pentru viioarele mămici deoarece scad riscul bolilor cerebrale și bolile cronice la copil. Protecția pe care o oferă acest aliment este asigurată de colină, nutrientul prezent în ouă fasole, nuci, carne și alte alimente bogate în proteine. Vitamina B7 are un rol esențial în dezvoltarea creierului copilului și ajută în prevenția defectelor congenitale. Două ouă pot furniza jumătate din cantitatea necesară recomandată femeilor care sunt însărcinate.

     7. Oase puternicefarmacistul de serviciu Tratament oua

  Fosforul, vitamina D și calciul din ou au grijă de oasele tale. Așa după cum cu siguranță știți din articolul despre Vitamina D, aceasta favorizează absorbția calciului în organism. De asemenea, încurajează dezvoltarea sănătoasă a oaselor și le menține tinere. Fosforul “se înțelege bine” cu calciu pentru a asigura că avem oase puternice.

     8. Tratament pentru Ancnee

   Maca din ou ajută la absorbția excesului de sebium, elimină porii și hrănește în același timp. Să nu uităm de cicatrici și pete, sunt estompate tot prin măștile cu ou. tratament oua

  Toate aceste beneficii ne încurajează să petrecem Sărbătorile Pascale conform datinelor noastre, fără să uităm de consumul echilibrat, indiferent de tipul de aliment.

   După ce am descoperit câte beneficii are acest aliment putem spune că Oul de Paște este hrană pentru sufletul și trup.

Cu Drag,angel

Andreea!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *